miercuri, 19 martie 2014

Minte-mă!

Mă întorc de pe-o parte pe cealaltă în patul de spital și nu reușesc să-mi găsesc locul... Și mă plângeam ca am o viață agitată! Din înțelepciunea poporului, fraza: ”Ai grijă ce-ți dorești, că s-ar putea să ți se întâmple!” aș putea constata că mi se aplică în momentul prezent. Am bociferat că am o viață ”neliniștită” și-acum am prea mult timp liber, nu mai merg cu metroul zilnic, nu mai am nimic de facut... și e insuportabil!
Am ajuns fără voia mea aici, și-apoi am fost nevoită să mă supun deciziei de a rămâne sechestrată într-o clădire în care temperatura depășește limita superioară de temperatură care mi se pare confortabilă. Mai sunt și legată de mâini! De fapt, de mână, pentru ca branula mă împiedică să fac cele mai multe din activități. Un cvartet de vase de sânge sparte îmi amintește de înțepăturile anterioare. Nici ele nu m-ar deranja, dacă aș putea sa fiu acasă, în patul meu, cu pernele mele și așternuturile mele.
Am ajuns aici, după multă muncă de convingere din partea celor dragi, care au afirmat sus și tare că-mi vor binele, că acest ”sacrificiu” este exclusiv spre binele meu... Condițiile nu sunt proaste, spre deosebire de marea majoritate a spitalelor, e curat, e dotat, dar nu e acasă.
Apoi, doamna doctor m-a asaltat cu vorbele sale dojenitoare, spunând despre inconștiență, boală, gravitate, infecție, vârstă, consecințe și, nu în ultimul rând, despre bine. Iar despre bine?? A zis că toți îmi vor binele și-atunci am zâmbit. Cum adică ”toți îmi vor binele”? De unde ați putea ști ce doresc ”toți”? Cum ar putea ”toți” să dorească același lucru? De când și până când oamenii gândesc similar??
Nu i-am spus nimic atunci, am tăcut și am ascultat, gândindu-mă că discursul este unul motivațional, deși minciuna nu m-a făcut decât să-mi pun întrebări despre natura umană.
Acum nu-mi doresc decât să plec cât mai repede de aici, să evadez din universul oamenilor care au de cel putin două ori vârsta mea și care nu știu să urmărească la televizor altceva decât politică, politică și iar politică, evident, pe același post tv...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu