luni, 14 noiembrie 2011

Amintiri

O lacrima se prelinge usor pe obrazul meu stang, iar alta pe cel drept. Mi'e frig si ma simt slabita, fara pic de putere. Inchid ochii si ma gandesc ca mi'e bine, dar lacrimi amare si fierbinti continua sa imi inroureze chipul...
Imi infing unghiile in podul palmei si strang din dinti. Ma invart singura, in acelasi cerc vicios pe care eu l'am creat. Inainte eram eu, tu si viciile. Acum sunt doar eu.
M'am impiedicat zilele trecute de sticla de vin de la tine si am fost oarecum silita sa'mi amintesc de tot.
Inainte, pastram amintirile ingramatite intr'un colt al sufletului meu, ca sa'mi acopere singuratatea. Dar intr'o zi m'au lovit si mi'au lasat inima insangerata si aproape fara nicio speranta de vindecare. Nemiloase si crunte amintiri!
De atunci, colectionez amintirile ca'ntr'un insectar. Am infipt acele lor in catifeaua neagra a unei casete de bijuterii si am inlocuit capacul acesteia cu un strat subtire de sticla. Le privesc uneori zambind, iar alteori cu tristete in privire, sau poate melancolie.
Acum am dat deoparte sticla si am mangaiat amintirile cu nostalgie. Mai mult decat imbanzite, amortite de timp si scaldate in nemurire, ele inca ma sfideaza. Eu le dezmierd si o parte din mine ar vrea parca sa se intoarca in trecut. E partea slaba a fiinte mele, predispusa la deziluzie si inclinata spre sentimentalism, e partea pe care gandirea rationala incearca s'o domine. Evident, nu reuseste intotdeauna. Ma gasesc uneori exagerat de melancolica din cauza propriei afectivitati. Atunci apare intrebarea chinuitoare: De ce fiecare clipa de fericire trebuie platita in lacrimi?
Incerc sa adun amintirile chinuitoare care nu fac altceva decat sa ma suspende undeva in neant.
Le strang cu grija si le ascund ca pe o comoara. Dar oare ce sunt amintirile pana la urma?
Sunt nestemate care ne imbogatesc sau doar niste cicatrici fara speranta de vindecare?!

2 comentarii:

  1. am sa te mai citesc! simt un fel de siguranta cand te citesc! nu neaparat ca mi-ai dat-o tu, ci pentru faptul ca scap de jeluiri aiurite si sex sau relatii sexuase avute sau dorite!
    apropo: stii ce este un "har"? fericirea trebuie platita, ca si opusa ei, fie prin lacrimi, fie prin actiuni idioate sau prin bravada!
    har = cadou nemritat facut de Dumnezeu
    vad ca ai 80 de membri dar nici un comentariu ... eu zic ca nu stiu ce sa-ti scrie!
    pe curand,
    geo

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna!
    Multumesc mult, te mai astept!

    RăspundețiȘtergere