miercuri, 9 noiembrie 2011

Noapte de una singura...


"Se'aud ciudatenii si fiare in noapte

Si ninge himere si ninge cu soapte;

Mi'e dor ca de propria'mi copilarie

De tine - acela ce n'a fost sa fie..."

Melodia asta imi face in ciuda, ma rascoleste si ma ingroapa in propriile mele ganduri si amintiri. "Te'as cere inapoi, insa n'am cui de cere/ Si restul e numai Chopin si tacere..."
Atat de departe, atat de aproape e noaptea de sufletul meu. Noaptea tainica ce conduce spre revelatie, refuza sa'mi imparta din harul ei. Oare nu sunt pregatita sa ma afund in intuneric?! Oare nu sunt gata sa accept adevarul in forma lui pura?! Oare sunt prea tanara si neexperimentata ca sa dezleg misterele propriei mele vieti?! Oare cum vor fi noptile iarna asta?!
"Sunt fumuri pe case, iubiri sunt in case,/ Iar cerul a fum si'a pacate miroase..."
Ispite, pacate, dezamagiri, dragoste, iluzii spulberate si vise ascunse, dorinte infranate si teemri neintelese alearga prin fumul dens al tigarilor, fum ce camufleaza mirosul deziluziei.
Tacerea nemiloasa domina peisajul nocturn. Dincolo de fereastra aburita, nu zaresc nicio miscare.
Oamenii s'au ascuns de teama adevarului. Le e frica de confruntarea cu propriile himere. Cu totii isi pun intrebari, putini indraznesc insa sa caute raspunsuri. E oare atat de crud adevarul?! ma intreb inutil. Sau oamenii se complac in minciuna din comoditate?! Ori din reticenta cu privire la schimbare?! Uneori cred ca adevarul e dincolo de limita intelegerii unora; e mai complex decat si'au imaginat, asa ca se intorc in lumea facila a minciunii.
Unii afla mult prea tarziu ca minciuna, pe cat de simplu e de utilizat, pe atat e de periculoasa pentru oameni. Miunciuna se divide cu o frecventa greu de inchipuit. Minciunile se inmultesc si se amplifica rapid. Unele dintre ele devin monstri de nestapanit, monstri care provoaca ravagii in vietile oamenilor. Distrug sentimente si relatii interumane, topesc zambetele si le transforma in lacrimi, ascund bunatatea in movile de ura...
Dar oare sunt oamenii constienti de toate acestea?
Sunt ei capabili sa infrunte macar acest adevar?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu